Rollupy stanowią jeden z najpopularniejszych sposobów na umiejętne wyróżnienie się z tłumu na różnego rodzaju targach i spotkaniach branżowych, ale sam fakt posiadania tego typu reklamy nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Skuteczny rollup musi być bowiem właściwie przemyślany. O czym należy koniecznie pamiętać, projektując własne rollupy?

Rollup to nic innego, jak stojak reklamowy. To łatwa w transporcie i montażu/demontażu konstrukcja, której zadaniem jest przyciągać wzrok do konkretnej treści umieszczonej na materiale lub grubym papierze. Konstrukcja konstrukcją, ale to właśnie treść reklamy stanowi klucz do jej ostatecznego sukcesu. Musimy mieć w końcu na uwadze, że na zainteresowanie kogoś naszą opinią mamy zaledwie kilkanaście sekund. Jakie elementy powinien zawierać prawidłowo wykonany projekt graficzny?

Rollupy: rozmiar ma znaczenie

Stojaki posiadają różne rozmiary. Najczęściej spotyka się te o wymiarach 85 x 200 cm, 100 x 200 cm, 120 x 200 cm lub 150 x 200 cm. Sama reklama ma kształt prostopadłościanu. Jest to o tyle ważne, że kształt ściśle determinuje sposób, w jaki powinno się eksponować konkretne treści: na górze najlepiej umieścić logo naszej firmy, zaś dół przeznaczyć na nasze dane kontaktowe (adres e-mail, stronę internetową, numer telefonu i odnośniki do profili firmowych na popularnych portalach społecznościowych). Na wysokości oczu powinny się natomiast znajdować najważniejsze informacje, koniecznie wsparte krótkim, prostym i chwytliwym sloganem. Warto po prostu wypunktować korzyści, które można odnieść po skorzystaniu z naszej oferty.

Miejmy na uwadze, że rollupy są reklamami o bardzo graficznej naturze i nie warto ich przesycać treściami pisanymi; minimalizm i zwięzłość stanowią klucz do sukcesu, a jeden obraz będzie wyrażał więcej niż tysiąc słów. Poza tym w dzisiejszych czasach mało kto posiada czas na lekturę przesadnie rozbudowanych treści. Generalnie nadmiar informacji zaburza czytelność samej reklamy, więc skupmy się wyłącznie na tym, co w naszej ofercie najważniejsze. Pamiętajmy również, że niezwykle istotna jest jakość samych grafik: zdjęcia poniżej 300dpi będą jedynie odstraszać „pikselozą”.

Właściwy dobór czcionki
Dobre rollupy charakteryzują się tym, że biorą pod uwagę odległość, z której będą oglądane przez potencjalnych odbiorców. Bo co z tego, że poświęciliśmy sporo czasu na wymyślenie dobrych treści, skoro nikt nie będzie w stanie ich rozczytać z dalszej odległości? Dlatego ogromną rolę odgrywa właściwa wielkość używanej czcionki; nie może ona być też zbyt wymyślna. Najlepiej postawić na klasyczne, łatwe do rozczytania fonty. Eksperci radzą jednak, żeby zachować powściągliwość i nie przesadzać z liczbą używanych czcionek, bo powyżej trzech niezmiernie trudno zachować spójność stylistyczną.

Rollupy to niezwykle atrakcyjna forma reklamy, ale jej skuteczność w ogromnej mierze zależy od samego projektu. Absolutnie każdy szczegół ma w nim znaczenie: od wyboru materiału, poprzez rozmieszczenie treści, na jakości grafik i wielkości czcionek skończywszy. Przemyślany design jest wszystkim. Uwaga: przed złożeniem ostatecznego zamówienia, warto dokładnie omówić z nasz projekt z wyspecjalizowaną na tym polu drukarnią internetową, np. initi.pl.

Autor artykułu – Initi.pl
Artykuł został napisany przy pomocy drukarni internetowej www.initi.pl specjalizującej się w dostarczaniu wysokiej jakości bannerów oraz roll upów reklamowych.