Tym razem działaliśmy wspólnie m. in. z ukraińską szkołą z miejscowości Ternopil oraz gruzińską szkołą LEPL Kutaisi 31. Koordynatorem projektu w naszej szkole była, tak i poprzednio, nauczycielka języka angielskiego Anna Michajłow-Arak. W skład zespołu projektowego eTwinning z „Jedynki” wchodziły dziewczyny z klasy VI a: Zuzanna Czupryn, Aleksandra Jakubczyk, Julia Masiarz, Weronika Nowakowska, Maja Nowek, Karolina Przygodzka, Patrycja Przygodzka i Natalia Romelczyk.

Główne cele projektu to:

 Ukazanie życia szkoły w różnych jego aspektach;

 Nawiązanie współpracy ze szkołami z Unii Europejskiej i innych krajów zrzeszonych;

 Rozwijanie kompetencji językowych;

 Udoskonalanie umiejętności korzystania z technologii informacyjno- komunikacyjnych.

 

Działania projektowe obejmowały:

 Przygotowanie prezentacji o szkole oraz o zespole projektowym;

 Przedstawienie wybranych lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych w formie zdjęć, prezentacji wideo, opisów;

 Występ wokalno-instrumentalny dziewcząt z klasy VI a – wykonanie ludowej piosenki „Czerwone jabłuszko” oraz utwór „Youare not alone” zaśpiewany przez Natalię Romelczyk;

 Nakręcenie filmu wideo o tym, co uczestniczki projektu lubią, a co im się nie podoba w ich szkole;

 Rejestrowanie uroczystości szkolnych na wideo (Dzień Papieski, Polskie Państwo Podziemne, ślubowanie klas pierwszych, projekt „Śniadanie daje moc” realizowany przez klasy III);

 Komunikowanie się z partnerami projektu za pomocą konferencji wideo, emaili, profili FB.

 

Wszystkie działania były na bieżąco opisywane po angielsku i umieszczane na stronie internetowej eTwinning.

W ramach realizacji głównego celu projektowego, czyli ukazania życia szkoły w różnych jego aspektach, koordynatorka zaprosiła do współpracy wybranych nauczycieli innych przedmiotów. Pani Elżbieta Sasal podzieliła się informacjami na temat ciekawych eksperymentów przeprowadzanych z uczniami na lekcjach przyrody oraz na zajęciach koła ekologiczno- przyrodniczego. Pani Iwona Farbiś zaprezentowała działania w ramach koła artystycznego. Pani Renata Gromek przygotowała uczennice z kl. VI do występu muzycznego. Udokumentowano także występy dzieci z klasy II e oraz oddziału przedszkolnego 0 c do wtóru angielskich piosenek, a także inne migawki z lekcji angielskiego u p. Anny Michajłow-Arak.

Na zakończenie projektu przygotowano wystawę szkolną podsumowującą zrealizowane działania.