Różnorodność dźwięków łączyła się w hałas, produkowany za pomocą odpowiednich mechanizmów. Tym samym zapraszali do wkroczenia w nowoczesność z uszami bardziej czujnymi niż oczy, co pozwoli znaleźć zadowolenie w rozpoznawaniu dźwięków i dostrzeganiu ich różnorodności.
W ramach projektu „Sztuka Hałasu 3” zaprezentowali się:
SQUASH BOWELS – [Belgia/Polska] – jedna z najbardziej znanych na świecie polskich kapel sceny goregrind, grindcore. Ma na swym koncie koncerty w całej Europie, USA i Meksyku,
DEAFAULT – faktury harsh noise i muzyka konkretna, zał. 2013 przez Michaela Ellingforda. Nowatorski, solowy projet harsh noise poruszający się na granicy brudnej stylistyki DIY i złożonej, kompleksowej inżynierii dźwięku. Krótko po tym, jak jego poprzednie wcielenie – AREYFU – zdobyło uznanie fanów gatunku na całym świecie, Michael Ellingford podniósł poprzeczkę i wyniósł swoją sztukę na kompletnie nowy poziom.
MAAAA – post-industrialny harsh noise, zał. 2003 przez Sergieja Hanolainena Pochodzący z Karelii leżącej na granicy Rosji z Finlandią, projekt MAAAA funkcjonuje na scenie muzyki noise od ponad dekady.
PURGIST – kolaż nagrań terenowych i postrzępionego harsh noise, zał. 2013 przez Dawida Kowalskiego. Ten krajowy projekt utrzymany w stylistyce harsh noise stanowi rozwinięcie i sprecyzowanie poprzedniego przedsięwzięcia Dawida Kowalskiego, tj. SLEEP SESSIONS (aktywny w latach 2005-2013).
DUY GEBORD – Radosław Sirko, kulturoznawca, realizator dźwięku, radiowiec. Studiował w Krakowie, Katowicach, Warszawie, Poznaniu i w Leuven w Belgii. Wydarzenie muzyczne odbyło się m.in. przy wsparciu finansowym Urzędu Miejskiego w Szydłowcu.
foto: SCKiS „Zamek”
tekst: szydlowiec.pl