. Stowarzyszenie Budujemy Przystań szczególnie celebruje ten czas ponieważ nasi uczniowie to właśnie osoby z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz osoby niemówiące. W ramach obchodów tych ważnych dla nas dni Stowarzyszenie Budujemy Przystań przygotowało cykl wydarzeń, które mają pokazać społeczeństwu, że komunikacja bez słowa mówionego jest także możliwa, że osoby z niepełnosprawnościami mają takie same prawa, potrzeby, marzenia i uczucia jak każdy inny sprawny człowiek. W środę wszyscy nasi uczniowie spotkają się na warsztatach malarskich, gdzie będą malować rękami, nogami lub pędzlem po to, aby swoją pracą i możliwościami powiedzieć, że ,,Każdy jest inny, ale wszyscy są równi”.

W październiku odwiedzimy też uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej w Śmiłowie i będziemy rozmawiać o tym czym jest komunikacja alternatywna, jak wpływa na rozwój mowy u osób niemówiących. W dzień nauczyciela uczniowie zabiorą ze sobą tablice do komunikacji i pojadą na seans do kina. Chcemy przeprowadzić także dla rodziców naszych uczniów oraz wszystkich chętnych osób warsztaty, które przybliżą czym jest komunikacja alternatywna AAC oraz metody jakie wykorzystujemy w pracy z osobami niemówiącymi w naszej placówce, a 27 października spotkamy się na jednym z radomskich Uniwersytetów ze studentami, w akcji ,,Polska mówi o AAC”. Stowarzyszenie Budujemy Przystań od kilku lat współpracuje z dr Magdaleną Grycman specjalistą ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w Polsce, która pomaga nam w diagnozowaniu i układaniu programów pracy dla osób niemówiących.

W konsekwencji współpracy z dr Grycman nasi niemówiący uczniowie z mózgowym porażeniem dziecięcym tym ruchowym oraz intelektualnym w komunikacji i pracy na zajęciach edukacyjnych zaczynają porozumiewać się wykorzystując sprzęt wysokiej technologii czyli komputery oraz wszelkiego rodzaju komunikatory. Dr Grycman wspomaga naszych nauczycieli w pracy z uczniami superwizując ich zajęcia, dając im wskazówki do dalszej pracy i rozwoju mowy uczniów niemówiących.

Wszystkie nasze działania maja na celu pokazanie, że każdy z nas jest inny, ale też każdy jest równy, ma takie samo prawo przeżywania i odczuwania życia. Bądźmy tolerancyjni i w każdym dostrzegajmy zawsze człowieka

mozgoweporazenie3

mozgoweporazenie1