Modernizacja odcinka Rożki-Jastrząb jest realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 od Radomia do Kielc. To już drugi odcinek tej linii modernizowany przez Skanska – we wrześniu br. zakończył się remont blisko 17-kilometrowego odcinka pomiędzy Radomiem a Skarżyskiem-Kamienną.
Linia kolejowa nr 8 ma duże znaczenie państwowe, stanowi bowiem tzw. aglomerację świętokrzyską łączącą Warszawę Okęcie-Radom-Kielce – mówi Rafał Wojciechowski, Menadżer Projektu, Skanska.
– Ograniczenia prędkości do 60 km/h w niektórych miejscach znacznie wydłużają czas podróży. Na linii o dużym znaczeniu – nie tylko regionalnym – najważniejsza jest jej przepustowość, a także czas
i bezpieczeństwo podróży.
Aktualnie prace toczą się na stacji Jastrząb oraz
na szlaku Rożki – Jastrząb , gdzie po wymianie nawierzchni torowej (szyn i podkładów) oraz oczyszczeniu tłucznia prowadzone są prace związane z regulacją toru w planie i profilu oraz zgrzewanie szyn. W Woli Lipienieckiej i Rudzie Wielkiej przebudowywane są obiekty inżynieryjne oraz peron w Woli Lipienieckiej. Równolegle prowadzone są roboty związane z odtworzeniem rowów bocznych i uzupełnianiem tłucznia na szlaku.