Nie dziwi, że akurat bielański ratusz zainteresował się działalnością „Akademii”. Od lat prowadzi on udaną politykę informacyjną, na bieżąco informując mieszkańców o nadchodzących, istotnych z ich punktu widzenia wydarzeniach i przeprowadzając szerokie konsultacje społeczne na sporne tematy. Udział Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy i mój w Programie „Akademia Urzędnika Samorządowego” traktuję jako swoisty obowiązek, także możliwość promowania naszej dzielnicy – skomentował akces dzielnicy jej Burmistrz – Pan Rafał Miastowski. Dodał też: Udziałem w programie chcę wyrazić poparcie dla idei poprawy naszej dzielnicy komunikacji społecznej. Liczę także, że będziemy mogli skorzystać z doświadczenia i dzięki temu wykorzystać w naszym Urzędzie jeszcze lepsze, skuteczniejsze formy komunikowania się z mediami i mieszkańcami.

Swój akces w Programie zgłosiło również Stowarzyszenie Gmin Zachodniego Mazowsza Mazovia, kierowane przez Burmistrza Milanówka, Pana Jerzego Wysockiego. Jego zdaniem trudno przecenić rolę właściwych relacji między urzędami i społecznościami lokalnymi, a także mediami. Milanówek to jedno z niewielu na Mazowszu miast stawiających tak otwarcie na politykę komunikacyjną. Stąd też uczestnictwo w projekcie Mazovii, która została patronem instytucjonalnym projektu.

Przeglądając witryny internetowe urzędów gmin czy starostw powiatowych często napotykamy się na sytuacje, gdy o komunikacji społecznej można mówić jedynie teoretycznie. Przykładem niech będzie Gmina Brochów, której strona jest rzadko aktualizowana a wyszukiwanie na niej mało intuicyjnie. Chcąc zbadać przyczyny takiego stanu rzeczy, WGD PR postanowiła skontaktować się z urzędnikami z Brochowa, jednak nie udało się zdobyć komentarza urzędników w tej sprawie.

Stąd wniosek, jak potrzebna na Mazowszu jest taka inicjatywa, jak „Akademia Urzędnika Samorządowego”. Jak potrzebne jest uczenie urzędników zasad komunikacji społecznej i uświadamianie roli tej komunikacji w funkcjonowaniu urzędu. Badania dowodzą, że urzędy, które potrafią sprawnie informować społeczeństwo (również o niepowodzeniach) cieszą się niepomiernie większym zaufaniem społecznym niż te, które nie przykładają do tych kwestii zbyt dużej wagi. Tłumaczyć może to rosnąca popularność „Akademii” wśród urzędów na Mazowszu.

PATRONIE instytucjonalni: Związek Miasto Polskich, Stowarzyszenie Mazovia, Urząd Dzielnicy Bielany w Warszawie, Polskie Stowarzyszenie Public Realtions

PATRONI medialni: TVP Warszawa, Proto.pl, miesięczniki: „Marketing i rynek”. „Manager”, „Brief” (także portwal www.brief4poland), www.szybkopraca.pl, www.samorząd.infor.pl . Partnerem jest Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Do projektu zaproszony został również portal www.naszszydlowiec.pl

Więcej informacji uzyskają Państwo pod nr tel. 796 479 025 lub pod adresem biuro@wgd-pr.pl

Marta Radzio

Kierownik Projektu

Akademia Urzędnika Samorządowego